Autor Wątek: Retrofit Lichtpakietu lub pełnego Audi Drive Select  (Przeczytany 911 razy)

Offline Karol_Szczecin

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Miasto: Szczecin / Stargard
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Zachodnio-pomorskie
Retrofit Lichtpakietu lub pełnego Audi Drive Select
« dnia: Lutego 09, 2020, 23:02:41 pm »
Nie wiem właściwie do jakiego działu powinno trafić to pytanie, ale jako że dotyczy modyfikacji... niech będzie Tuning  8)

Witam, tak się składa oto, że w najbliższym czasie chciałbym dołączyć do grona posiadaczy A5 8T 3.0 TDI Coupé.

Znalezienie idealnej A5 zajmuje mi już dobrych kilka lat, ale chyba znalazłem 2 egzemplarze, które mogą mnie dość poważnie zainteresować. Niestety, oba maja pewne braki w wyposażeniu lub konfiguracji kolorystycznej i tym samym zastanawiam się, który będzie lepszym wyborem:

1. Egzemplarz numer jeden ma praktycznie pełne wyposażenie w A5. Ma m.in ADS z regulowanymi amortyzatorami, sportowym dyfrem i dynamiklenkung. MMI 3G High, B&O itd, całość Exklusive zew. + wnętrze... także... ogólnie specyfikacje samych dodatków na ponad 29.000 euro. I w tym wszystkim zabrakło czegoś, co kosztowało 135 euro na liście opcji i ma to 90% A5, szczególnie 3.0 TDI... brakuje mu opcji QQ1 - Lichtpaket...
Wielu może powiedzieć, że to pierdoła, ale mi się strasznie podoba jak wnętrze ma ładną iluminacje, a wnętrze A5 bez tego pakietu wyglada zwyczajnie ubogo... czy dołożenie wiec pakietu QQ1 ale 100% jak fabryczny jest możliwe i z jakimi realnie kosztami należy się liczyć?
Wiem, ze trzeba wymienić tylne lampki w podsufitce, zrobić oświetlenie nóg z przodu i tylu, oświetlenie regulacji klimy, podświetlenie klamek oraz przestrzeni dookoła auta. Czy także schowek na rękawiczki fabrycznie nie jest podświetlony?
Czy ktoś może dokonywał ze własnym zakresie takiego retrofita? Na pierwszy rzut oka wyglada jakby trzeba było „pruć” całe wnętrze i boczki drzwi... czy może jednak jest to znacznie prostsza czynność?
Dodatkowo auto nie ma kamery cofania (to wiem, ze nie jest problemem) i ma nie taki kolor z zewnątrz, wiec dlatego jest tez opcja numer 2...

2. Egzemplarz numer dwa ma już oczywiście Lichtpakiet, a także kamerę cofania i kolorystykę w 100% taką jak dla mnie trzeba...
Ma też praktycznie pełne wyposażenie (w tym wnętrze Exklusive), MMI 3G, B&O itd., ale w nim brakuje niestety całego ADS’a. Auto ma zawieszenie sportowe S-line (1BV) oraz seryjny dyfer i układ kierowniczy. Jako osoba, która posiada inne, bardziej sportowe auta wydaje mi się, ze przeżyłbym bez tych dodatków w ekonomicznym daily, ale jednak ich posiadanie sprawiłoby dużo większość radość... a wiec teraz pytanie w drugą stronę:
- jaka jest możliwość i sensowność montażu dynamiklenkung oraz sportowego dyfra? Obstawiam, ze montaż magnetic ride będzie pozbawiony jakiegokolwiek sensu ekonomicznego, wiec skupmy się tylko na tych 2 opcjach... bo wiem, ze samo dołożenie przycisków ADS to prościzna.
- Teoretycznie dyfer wydaje się być najprostszą opcją, dynamiklenkung pośrednią ze względu na rzekome dodatkowe chłodzenie i na koniec regulowane zawieszenie. Ale czy ktoś coś takiego przerabiał w praktyce?
Oczywiście oby dwa auta pochodzą z 2010 roku, seryjnie wyposażone były w skrzynie S-Tronic, a wskazane wyposażenie można było zamówić w konfiguratorze, a wiec nie trzeba by tutaj nic rzeźbić „ponadstandardowego”...

Potrzebna wiedza praktyczna i VCDS 😉

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15