Odkąd posiadam auto czyli jakiś miesiąc, nie wiem po jakim czasie od kupna ale zauważyłem strasznie irytujący objaw a mianowicie dosłownie słychać jak skrzynia przełącza bieg z 1 na 2 i dzieje się to tylko z 1 na 2. Nie jest to odczuwalne, co prawda przełączenie biegu z 1-2 nie zawsze jest płynne, czasami jest większy lub mniejszy poślizg sprzęgła jakby nie do końca dobrze było wysterowane.
Jak to się objawia? Ruszam powoli z jedynki, skrzynia zmienia bieg na drugi, sprzęgło jeszcze nie jest całkowicie zasprzęglone, gdy już zasprzęgli to słychać puknięcie, ale już po tym jak bieg jest wbity, jakieś 0.5 sekundy albo sekundę po tym.
Z początku myślałem, że to dwumas, auto ma 150kkm a ze względu na charakterystykę DSG uznałem, że już jest do wymiany i wymieniałem, ale pukanie nie ustąpiło (do tego olej, filtr i wszystkie uszczelnienia wszystko ori z ASO). Jak skrzynie miałem na wierzchu to oczywiście sprawdziłem luz na półosiach i jest na lewej, minimalny, łożysko raczej szcztywo siedzi w gnieździe, na prawej jest już wyczuwalny luz, obstawiałbym na łożysko dyferencjału ale to musiałbym rozebrać... Dodatkowo jest też dziwny objaw, bo przy gaszeniu jest dźwięk jakby rozklekotany dwumas, tak, klekot/stukot to dobre słowo żeby to opisać. Normalnie śłychać jakby dwumas był w stanie agonalnym, ale tak nie jest, bo przed wymianą też tak było (właśnie dlatego wymieniłem dwumas). Dziś wziąłem auto na podnośnik i złapałem za przednie koła i kręciłem przód/tył i właśnie ten dźwięk było słychać, ale bardziej z mechanicznej strony skrzyni, nie tam gdzie siedzi mechatronika i kosz sprzęgłowy tylko bardziej pomiędzy tą mechatroniczną częścią a mechaniczną, tak bym powiedział.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Jest to naprawdę strasznie irytujące, czasami też jest szarpnie redukując 3-2-1 ale na to nie ma reguły. Na postoju po jeździe autem pokazuje spalanie 0.9l/h więc chyba prawidłowe, na P/N pokazuje 0.6l/h.
Co mi innego przychodzi do głowy to wymiana solenoidów i kosza sprzęgłowego, ale to raczej nie rozwiąże problemu tego irytującego dźwięku przy gaszeniu auta. Aaa czasami ten dźwięk przy ruszaniu słychać, przy manewrowaniu do przodu i do tyłu na parkingu, ale nie zawsze.
Jakby coś tam było wyrobione, luźne, nie mam pojęcia...
Jeszcze jedna sprawa to wibracje napędu, od 100km/h w górę czuć jakby koła były nie wyważone itd. ale to bym celował właśnie w ten dziwny luz w skrzyni/półosie :hmm:
EDIT: Ostatnio doszedł objaw - na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe słyszę przełączanie biegów, z D na R i z R na D, poza tym podskoczyło spalanie chwilowe o 0.9 na 1.0-1.1, czasami 1.2...
Teraz czasami też szarpnie 3-4 i 4-3...