Autor Wątek: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011  (Przeczytany 395 razy)

Offline usuri

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Małopolskie
Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« dnia: Kwiecień 03, 2019, 10:53:11 am »
Witam.

Czy ktoś może mi doradzić jakie klocki i tarcze hamulcowe (przód / tył) zakupić do Audi A5 sportback (2011) 2.0 TDI 170 KM.
Jeżdzę spokojnie, żadnych wyścigów po mieście. Jedynie co to dużo przemieszczam się po autostradach i tam wolno nie podróżuję. Więc potrzebuję czegoś lepszego niż najtańsze zestawy.

Z góry dziękuję za poradę.

Offline zgoda150

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2019, 12:50:42 pm »
ATE, łatwo dostępne i sprawdzą się w 100%

Offline Elvin_90

  • Nowy klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Rocznik Auta: 2011
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Małopolskie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2019, 14:37:42 pm »
Też ostatnio w swojej A5 wymieniałem klocki. Również kupiłem je z tej firmy: https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamulcowe-komplet-ate-13047027462,0-3-13047027462-472416.html#100030 Na takich częściach nie należy oszczędzać bo dobre klocki akurat to podstawa naszego bezpieczeństwa ;)

Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 426
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2019, 17:50:40 pm »
Ja ostatnio wymieniałem na komplet ATE ceramiczne nacinane. Całość 1500 zł na przód i tył + płyn hamulcowy, który tez z ATE wziąłem.
Sprawność hamowania sporo się zwiększyła w porównaniu do poprzedniego zestawu.

Praktycznie brak pylenia.. Brak jakichkolwiek pisków etc.

Offline kubast

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • Imię: Kuba
  • Miasto: Pabianice
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 12, 2019, 21:18:00 pm »
Ja ostatnio wymieniałem na komplet ATE ceramiczne nacinane. Całość 1500 zł na przód i tył + płyn hamulcowy, który tez z ATE wziąłem.
Sprawność hamowania sporo się zwiększyła w porównaniu do poprzedniego zestawu.

Praktycznie brak pylenia.. Brak jakichkolwiek pisków etc.
rsha, przy Ate Ceramic nie można używać tarcz nacinanych (patrz specyfikacja producenta).
Co do braku pylenia to ATE Ceramic wymiata. Po dwóch tygodniach od mycia, tył na standardowych klockach, felgi zakurzone I ciemne.
Przód (gdzie powinno być gorzej) nadal błyszczą i z daleka wyglądają jak po myciu.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 426
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2019, 22:20:34 pm »
Nic złego nie obserwuje, a zrobiłem już kilka tys kilometrów.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2019, 22:22:37 pm wysłana przez rsha »

Offline kubast

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • Imię: Kuba
  • Miasto: Pabianice
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2019, 22:37:32 pm »
Poczytałem jeszcze i chyba nic Ci nie grozi przy nacinanych tarczach:

"Klocki hamulcowe ATE Ceramic opracowane zostały dla kierowców, którzy cenią sobie komfort. Dla uzyskania maksymalnego komfortu zalecamy dlatego stosowanie klocków hamulcowych ATE Ceramic wyłącznie z "normalnymi" tzn. gładkimi tarczami hamulcowymi"
(źródło ate-hamulce.pl)

Nacinane tarcze raczej nie mają negatywnego wpływu na bezpieczeństwo a jedynie na komfort.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline adamtower

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 347
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oznaczenia Silnika:: 2.0 TFSI CDNB+
  • Rocznik Auta: 2010
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Coupe
  • Województwo: Wielkopolskie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2019, 09:19:14 am »
Poczytałem jeszcze i chyba nic Ci nie grozi przy nacinanych tarczach:

"Klocki hamulcowe ATE Ceramic opracowane zostały dla kierowców, którzy cenią sobie komfort. Dla uzyskania maksymalnego komfortu zalecamy dlatego stosowanie klocków hamulcowych ATE Ceramic wyłącznie z "normalnymi" tzn. gładkimi tarczami hamulcowymi"
(źródło ate-hamulce.pl)

Nacinane tarcze raczej nie mają negatywnego wpływu na bezpieczeństwo a jedynie na komfort.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Jak rozumieć pojęcie "komfortu" przy hamowaniu ? bo nie bardzo ogarniam ?

Offline kubast

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • Imię: Kuba
  • Miasto: Pabianice
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2019, 09:28:37 am »
Myślę, że chodzi o wibracje i hałas.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline rsha

  • Audi Fan
  • *
  • Wiadomości: 426
  • Płeć: Mężczyzna
  • Krzysiek
  • Miasto: Poznań
  • Oznaczenia Silnika:: CJEB
  • Rocznik Auta: 2014
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Europa
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2019, 17:38:41 pm »
Wibracji zero. Jedynie hałas jest większy.

Gdyby coś mi groziło, to bym tego zestawu nie zakupił. Przed kupnem (mimo, że czytałem instrukcję) dopytałem w kilku miejscach i okazało się, że jak najbardziej mogę to połączyć.

Offline kubast

  • Aktywny klubowicz
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
  • Imię: Kuba
  • Miasto: Pabianice
  • Oznaczenia Silnika:: 1.8TFSI 170KM CJEB
  • Rocznik Auta: 2012
  • Rodzaj Napedu: FWD
  • Rodzaj Paliwa: PB
  • Skrzynia Biegów: Manual
  • Typ auta: 8T
  • Typ Nadwozia: Sportback
  • Województwo: Łódzkie
Odp: Wybór klocków i tarcz do A5 sportback, 170 KM, 2011
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2019, 16:08:02 pm »
Znalazłem jeszcze taką broszurę producenta.
Stanowczo zalecają je do gładkich tarcz że względu na hałas. Połączenie z nacinanymi tarczami nie ma negatywnego wpływu na skuteczność hamowania. http://cloud.tapatalk.com/s/5d7cf345b81fa/ATE-informacja-montazowa-ceramiczne-klocki-hamulcowe.pdf

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Offline BeJimmieNes

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Imię: BeJimmieNesAW
  • Rocznik Auta: 2020
  • Rodzaj Napedu: QUATTRO
  • Rodzaj Paliwa: ON
  • Skrzynia Biegów: Multitronic
  • Typ auta: inny
  • Typ Nadwozia: Sedan
  • Województwo: Opolskie
Wybór klocków i tarcz do A5 sportback 170 KM 2011
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:10:01 pm »
Witam. Wymieniałem dziś klocki z przodu, pojawił się tradycyjny problem z odkręceniem wieszaków klocków. Jutro zabieram zaciski na migomat i będziemy próbowali coś naspawać i odkręcić. Pytanko, gdzie mogę kupić nowe wieszaki? Szukałem po necie i nie ma nic jednoznacznie

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15